Informační oznámení o ADR
§ 14 zákona C. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v platném znění:
Informační povinnost o mimosoudním řešení spotřebitelských sporů
Podle zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen informovat kupujícího, je-li spotřebitelem, o mimosoudním řešení sporů. Dojde-li v souvislosti s nákupem na tomto e-shopu ke sporu mezi společností BIKERS CROWN s.r.o. a kupujícím, který je spotřebitelem, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může kupující, který je spotřebitelem, podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, Gorazdova 1969/24, Praha, email: adr@coi.cz, web: adr.coi.cz.
Kupující, který je spotřebitelem, může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
ADR se zabývá spory mezi spotřebiteli a podnikateli s bydlištěm či sídlem v jakékoli zemi Evropské unie. Návrh na zahájení řízení může spotřebitel podat nejpozději do 1 roku od chvíle, kdy uplatnil svůj nárok u podnikatele poprvé. Neúspěšný pokus o řešení sporu je třeba při podání návrhu doložit. Ve věci také nesmí být dříve rozhodnuto soudem nebo jiným subjektem ADR. Řízení se nezpoplatňuje.
ADR se nezabývá spory v oblasti finančních služeb (spotřebitel se může obrátit na finančního arbitra), v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb (spotřebitel se může obrátit na Český telekomunikační úřad), v oblasti elektroenergetiky, plynárenství a teplárenství (spotřebitel se může obrátit na Energetický regulační úřad). Vyloučeny z možného řízení jsou rovněž smlouvy o poskytování služeb v oblasti zdravotních služeb poskytovaných pacientům zdravotnickými pracovníky za účelem poskytování zdravotní péče, smlouvy v oblasti služeb obecného zájmu nehospodářské povahy a smlouvy s veřejnými poskytovateli dalšího nebo vysokoškolského vzdělávání.